П`ятниця, 17.05.2024, 09:16
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Форма входу
Категорії розділу
Пошук
Наше опитування
Яке Ваше ставлення до юристів?
Всього відповідей: 10
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
     

             Допомога юриста у Нових Санжарах

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

Право вільного доступу до інформації про стан довкілля в Україні та його законодавче регулювання




Слід зазначити, що необхідне упорядкування діяльності всіх суб’єктів державної системи моніторингу навколишнього природного середовища відбулося з затвердженням постановою Кабінету Міністрів України від 30 березня 1998 року №391 Положення про Державну систему моніторингу довкілля. 

Варто лише зазначити, що основні принципи, на яких мають ґрунтуватись створення і функціонування системи моніторингу, полягають у:

· своєчасності отримання, комплексності оброблення та використання екологічної інформації, що надходить і зберігається в системі моніторингу;

· об\’єктивності первинної, аналітичної і прогнозної екологічної інформації та оперативності її доведення до органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, громадських організацій, засобів масової інформації, населення України, заінтересованих міжнародних установ та світового співтовариства.

Отже, можна констатувати, що на момент підписання від імені України у місті Оргусі (Данія) 25 червня 1998 року Конвенції про доступ до інформації, участь громадськості в процесі прийняття рішень та доступ до правосуддя з питань, що стосуються довкілля, законодавство України в основному потребувало лише удосконалення деяких механізмів для повної адаптації окремих положень Конвенції в разі її ратифікації.

6 липня 1999 року Верховною Радою України прийнято Закон України "Про ратифікацію Конвенції про доступ до інформації, участь громадськості в процесі прийняття рішень та доступ до правосуддя з питань, що стосуються довкілля".

Зазначена Конвенція стала частиною національного законодавства, що вимагало її застосування через відповідні механізми, яких бракувало, перш за все, у сфері діяльності виконавчої влади та місцевого самоврядування. І лише прийняття Верховною Радою України Закону України від 28 листопада 2002 року "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв\’язку з ратифікацією Україною Конвенції про доступ до інформації, участь громадськості в процесі прийняття рішень та доступ до правосуддя з питань, що стосуються довкілля" забезпечило відповідне законодавче регулювання.

Такі зміни було внесено до чотирьох законів України, а саме: "Про охорону навколишнього природного середовища", "Про екологічну експертизу", "Про місцеве самоврядування в Україні" та Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Директор департаменту
законодавства з питань земельних
відносин, агропромислового
комплексу та охорони довкілля М. Коваленко
Категорія: Мої статті | Додав: Олег (04.03.2012)
Переглядів: 578 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: